今年は目標達成!

もうすぐ今年も終わりますが、

今年は何といってもDiploma5 Web developer コース終了って事で、

ニュージーランドで永住権取ってから念願だった、生活費をもらいながら専門コースを受けるっていう目標が達成されました~😁

Ieltsの勉強してた時からすると長い闘いだったけど、運よく

Targeted Training and Apprenticeship Fund

The TTAF covered learners’ fees from 1 July 2020 to 31 December 2022, which the TEC paid directly to tertiary education organisations (TEOs). This let TEOs provide a range of training and apprenticeship programmes at sub-degree level free for learners. It was targeted towards industry skills where demand from employers was strong, or expected to grow, during New Zealand’s recovery from the impacts of COVID-19.

  • all apprenticeships
  • Level 3–7 sub-degree programmes in targeted areas delivered by tertiary providers
  • industry training, outside of apprenticeships, in targeted areas.

  • tuition fees 
  • compulsory course costs, and  
  • compulsory student services fees. 

で無料でコース受けれたし、

かなり実力もついたしでまたいい経験をニュージーランドにしてもらえたな~って思ってます。

奨学金もゲットしてLEVEL6に進学

これもたまたまなんでけどDIPLOMAコースが終了するタイミングでうちの学校だけ奨学金プログラムでまた、無料のオファーしててSOFTWARE DEVELOPMENTコースもWEB 開発の延長上だから受講することにしました~って事で今年は本当ラッキーだったな~ってあらためて実感😆

もともと、ニュージーランドでもIT業界の就職活動2回目で、前回は挫折してるからニュージーランドでIT業界で働く気は50%ぐらいしかなかったけど、今となればなんとかしてプログラミングの仕事したいな~って気が変わってきたな~。

今のところ1年間半終了で、この時点でも上出来だけど、毎日コード書いてる生活にも慣れてしまったし、WEB3.0の分散化されたインターネットの世界って言うのも見てみたいしな~。

永住権とかプレッシャーもないし、長期目線で来年からはニュージーランド、IT業界就職活動のブログになるのかな?がんばろうと思ってます🤔

シェアする

  • このエントリーをはてなブックマークに追加

フォローする